Sunday, March 3, 2013

Onmyōza Hyakumonogatari Story XI "Ninja Scroll of Bewitching Flower"

(Yōka ninpōchō begins at 08:56)

I am the servant of a kunoichi and up until now I have put an end to the lives of numerous men. Sometimes they were samurai from an enemy nation, sometimes ninjas from an opposing style. There were some formidable opponents among them, but there has not been a man that my master and I could not defeat. The method my master specializes in involves her getting on intimate terms with her target and rendering them defenseless with her sexual charms. She then invites them to bed and when the time is right, she releases me from her body, killing them with a single blow. After the act is done, I return to where I came from, meaning I go back inside my master's body. Since I hide myself so speedily, even if there is a commotion after the man is found dead, nobody notices that it was the work of my master and I.

Sometimes it can take a while before the target opens himself up. At times like that, my master properly accompanies them in bed so as not to seem suspicious. When she does so, her moans of ecstasy are sublimely lustrous, like a bewitching flower. Even I find it hard to believe that they are just an act. From time to time I even think that maybe my master does this work because she likes it, but whenever I see the tears my master sheds when she is dressing herself after finishing an opponent, I let go of such silly notions. I do not know why my master sheds tears, but when she does, I feel sad together with her. If but only once, I would like to gently hold my master round the shoulders, but unfortunately I am a snake, therefore my hands are tied, so to speak.


陰陽座百物語 第拾壱話「妖花忍法帖」


私はとあるくノ一に仕える身で、今までに何人もの男をあの世に送って参りました。ある時は敵国の侍、またある時は敵対流派の忍者等、中には手強い相手もおりましたが、私と御主人様の手にかかって倒せない男等おりませんでした。御主人様が得意とするのは相手の男の懐に飛び込み、色仕掛けで骨抜きにした後、床に誘い込んで、いざと言う瞬間にその体に潜ませた私を放ち、一撃の下に葬り去ると言う手段です。事が済めば私は元居た場所、つまり御主人様の体の中ですが、そこへ速やかに身を隠します故、男が死んだ事が分かって騒ぎになっても誰もそれが御主人様と私の仕業だとは気が付きません。

時には相手が隙を見せるまでそれなりに時間の掛かる事も御座います。そんな時、御主人様は怪しまれぬ様、しっかりと床の御相手を御勤めになるので御座いますが、そんな時に見せる法悦の喘ぎは丸で妖しい花の様に壮絶な艶やかさで、私が見てもとても芝居だとは思えないもので御座います。それで時々、御主人様は好んでこの仕事を果たしているのだと思う事すらあるのですが、相手を葬り、身繕いをしている御主人様がふと零す泪を見る度に私はその浅はかな考えを改めるので御座います。私には、なぜ御主人様が泪を流すのか分かりません。でも、御主人様が泪を流すと私も一緒に悲しくなるのです。一度でいいから、そんな御主人様の肩をそっと抱いてみたいと思うのですが、残念ながら私は蛇で御座いますので、手も足も出ないので御座います。

No comments:

Post a Comment